Hier wordt u uitgelegd hoe u automatische antwoorden bij vakantie kunt configureren voor zowel Outlook 2010 als de Web app voor Exchange. (ook wel webmail genoemd)
- Voor het instellen via de webmail kunt u verder gaan naar paragraaf 2: daarvoor klikt u hier.
1 Outlook 2010
Wanneer u Outlook 2010 start gaat u naar Bestand links boven in het venster van Outlook 2010.
Daarna gaat u naar Automatische antwoorden.
Wanneer u daar klikt op Automatische antwoorden verzenden kunt u tekst voor uw collega’s invoeren (Binnen mijn organisatie)
Of wanneer u ook een tekst voor onbekenden wilt aanmaken gaat u naar Buiten mijn organisatie (aan)
Met het vinkje Berichten van personen buiten mijn organisatie automatisch beantwoorden kunt u kiezen of u ook buiten uw organisatie wilt beantwoorden.
Bij Regels kunt u nog aangeven voor welke profielen u bovenstaande teksten wilt gebruiken maar dat valt buiten het criterium van deze handleiding.
2 Web app
Hieronder kunt u lezen hoe u automatische antwoorden kunt aanzetten via de webmail.
Eerst gaat u natuurlijk naar de webmail via deze link. (let op! deze opent in een nieuw tab venster)
Vervolgens logt u in met uw gegevens.
Vervolgens gaat u rechts boven in het scherm naar Opties en dan naar Automatische antwoorden instellen…
Dan vinkt u de vinkjes Automatische antwoorden verzenden en Antwoorden alleen tijdens deze periode verzenden aan en vult u de gewenste begintijd en eindtijd aan.
( dit is handig zodat u dit niet vergeet uit te zetten bij terugkomst )
Nu kunt u in het bovenste tekstveld een bericht voor uw collega’s typen en in het onderste tekstveld een bericht voor onbekenden.